31/10/09

Το Σύνδρομο Ιντερνετικής Ανωμαλίας Συμπεριφοράς Ατόμου (Σ.Ι.Α.Σ.Α.)

Όταν ο Αντώνης και ο Μιχάλης αναπτύσσουν διάλογο, πολλά μπορεί να συμβούν ή να... κονιορτοποιηθούν. Το σίγουρο όμως είναι ότι θα καταλήξουν σε κάποιο συμπέρασμα.

Μ: Καλησπέρα κυρίες και κύριοι. Και πάλι κοντά σας μετά το διαφημιστικό διάλειμμα, με ένα καυτό θέμα προς συζήτηση.
Α: ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ, καλησπέρα και από 'μένα που εκπέμπω από τη σπηλιά μου.
Μ: Από τη σπηλιά του ο Αντώνης και από τα κρυφά υπόγεια όπου βρίσκομαι εγώ, θα κάνουμε λόγο σήμερα για το πώς αλλάζει η συμπεριφορά του ατόμου όταν βρίσκεται μπροστά σε μία οθόνη. Και φυσικά, σε σχέση με το τι κάνει σε αυτή την οθόνη (για όσους δεν έχουν τυχόν καταλάβει, είναι η οθόνη του Η/Υ).
 Α: Μάλιστα. Θα αναλύσουμε τον εγκέφαλο του υποκειμένου τη στιγμή που τα μάτια του βομβαρδίζονται από εκατομμύρια χιλιάδες χρωματιστά πίξελ το δευτερόλεπτο τη στιγμή που παίζει counter strike, κατεβάζει παράνομα αρχεία ή βλέπει ταινίες "εκπαιδευτικού περιεχομένου". Πώς αντιδράει? Τι αποθηκεύεται στο υποσυνείδητο του? Τι (και αν) σκέφτεται?
Μ: Ας ξεκινήσουμε λοιπόν αναφέροντας τις συνηθισμένες δραστηριότητες ενός εφήβου/ μιας έφηβης κατά τη διάρκεια παραμονής σε αυτή την κατάσταση ηλεκτρονικού βομβαρδισμού. Πρώτο και καλύτερο, το WLM (Windows Live Messenger) αλλιώς γνωστό ως MSΝ. Οι νεαροί και οι νεαρές επιδίδονται στην συζήτηση και σε κλήσεις βίντεο και ήχου επί πολλές ώρες με μεγάλο ζήλο τροποποιώντας με το παραμικρό το όνομα και το προσωπικό τους μήνυμα, έτσι για να περνάει η ώρα βρε αδερφέ. Έτσι για να τα σπάμε.
Α: Θα αναφερθώ στα προσωπικά μηνύματα γνωστά και ως "πιμί" ή "η μαλακία εκεί πάνω". Καταρχάς είναι σατανικό για το λόγο ότι εκβιάζει τους άλλους στο να μάθουν τι μουσική σου αρέσει να ακούς. Ποιος σου είπε εσένα μαντάμ ότι θέλω να βλέπω για π.μ. το "Oso 8a Pairnw tis Strofes_track1_downloaded _from_stompoutsomou.com"??? Ύστερα το π.μ. μπορεί να λειτουργήσει σαν δόλωμα για ομιλία, με κλασσικά παραδείγματα τα "ΜΗ ΜΟΥ ΜΙΛΑΤΕ", "βαριέμαι βρε παιδιά, πείτε τπτ lolz" και άλλα τέτοια γραφικά. Επίσης από ένα π.μ. μπορούμε να καταλάβουμε αν και με ποιόν τα έχει το υποκείμενο μας, αν έχουν κάνει σεξ και γενικά την ερωτική του ζωή. Όπως είπες το π.μ αλλάζει με το παραμικρό π.χ. "Παιδιά, πάω να χέσω τώρα, επιστρέφω σε 5", βέβαια υπάρχουν και τύποι που αλλάζουν το π.μ τους κάθε δίσεκτο έτος αλλά αυτοί είναι άλλη φάρα!
Μ: Είναι διάφορες οι φάρες αλλά δεν θα επεκταθούμε σε αυτό τώρα. Πρέπει να τονίσουμε πως όταν τα εν λόγω άτομα βρίσκονται εντός σύνδεσης και επί του πληκτρολογίου τους, αλλάζουν τη συμπεριφορά τους, γυρνώντας την σε ένα "Χαζοχαρούμενο Mode". Άλλα άτομα έχουν πολύ έντονο χαζοχαρούμενο mode και άλλα λιγότερο έντονο έως και καθόλου. Υπάρχουν και άτομα που τις περισσότερες φορές διατηρούν τον χαρακτήρα τους και μπροστά στην οθόνη. Παρολ' αυτά πιστεύω πως όλων μας η συμπεριφορά αλλάζει από λίγο έως πολύ όταν καθόμαστε μπροστά στην φωτεινή οθόνη. Από εκεί και πέρα διαφέρει το πώς και το πόσο επηρεαζόμαστε και αλλάζουμε.
Α: Σίγουρα. Κάποια άτομα αλλάζουν τόσο πολύ που δε συνεννοείσαι μαζί τους καθώς απαντάνε ακαταλαβίστικα... Πάντως ένα φαινόμενο που έχω παρατηρήσει τον τελευταίο μισό χρόνο είναι ότι όλοι ανακαλύψανε ξαφνικά το "Busy" και το χρησιμοποιούν χωρίς λόγο. Φαντάσου ότι στο Facebook υπάρχει μια βλακεία που ρωτάει "Ποιο mode στο msn σ' αρέσει περισσότερο?"... Ε, η πλειοψηφία επέλεξε το "busy". Από την άλλη, το MSN και γενικά το διαδίκτυο σε προδιαθέτει για να κάνεις "βλακιούλες" αφού δεν υπάρχει οπτική επαφή μεταξύ των χρηστών άρα έχουμε πλήρη ανωνυμία. Το τελευταίο ειδικά κάνει το κάθε 13χρονο παιδί του Conn-X να γράφει ηλίθια ανορθόγραφα σχόλια στο youtube όπως "MpraXami CITY 7 re mounopana!!111!".
Μ: Χαρακτηριστικά, ρώτησα πριν κάποιες μέρες μια επαφή μου στο MSN για ποιο λόγο επιλέγει συνεχώς το status του να δείχνει busy ή away ενώ είναι τις περισσότερες ώρες online. "Γιατί μου αρέσει το status και το χρώμα του εικονιδίου του.". Όσο για τα 9-10-11-12-13-14χρονα του ίντερνετ, αποτελούν μια ολόκληρη κατηγορία χρηστών του ίντερνετ, άκρως επικίνδυνη και πολύπλοκη στη μελέτη της. Ας προχωρήσουμε τώρα στον καθοριστικό ρόλο των emoticons/smilies/φατσούλων και των άλλων συντομογραφιών τα οποία χρησιμοποιούνται για να συμπυκνώσουν και να εκφράσουν συναισθήματα με το πάτημα δυο κουμπιών. Κάτι που όπως έχουμε πει, χρησιμοποιείται ασκόπως και επανειλημμένως από πολλούς και πολλές "καλωδιωμένους"...
Α: Αλλουνού παπά Ευαγγέλιο και τούτο! Τα emoticons διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες, τα "μαμίσια" που έχει το MSN από μόνο του και τα "aftermarket" που τα προσθέτουμε μόνοι μας συνήθως μέσω επαφών μας που μας τα στέλνουν. Υπάρχουν άτομα τα οποία έχουν ίσα με 2.000.000 emoticon, ένα για κάθε λέξη. Πραγματικά! Αφού όταν σου στέλνουν κάτι δε βλέπεις τίποτα επειδή περιμένεις να εμφανιστεί το δίχως άλλο ηλίθιο emoticon τους! Αίσχος κύριοι! Βέβαια αυτό δε πάει να πει ότι δεν έχουμε και ωραία, τίμια emoticons. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα 3 emoticon που αν τα βάλεις σε σειρά, εμφανίζουν τον Jim Carrey και τη παρέα του να χορεύουν στο ρυθμό του "What is Love" μέσα στο αμάξι τους!...
Μ: Είναι οι λίγες εξαιρέσεις αυτά... Είναι οι κάγκουρες των emoticons αυτοί που ανέφερες και για να μην πολυλογούμε, ας περάσουμε σε άλλον ένα τομέα της μελέτης μας. Το facebook. Εκεί έχουμε στην πλειοψηφία τα τραγικά παραδείγματα "πέφτουλα" και "λιωμένου". Ο πρώτος έφτιαξε το facebook για να δείξει πόσο άντρας είναι, να γράψει ό,τι παπαριά του κατέβει στο άδειο του κεφάλι και να την πέσει σε όσα πιο πολλά θηλυκά μέλη του facebook μπορεί, και αυτό φυσικά με τον πιο ηλίθιο και αισχρό τρόπο. Οι λιωμένοι (και λιωμένες εδώ) έχουν ως βασική απασχόληση την απάντηση σε κάθε είδους και θέματος quiz και την δοκιμή όσο περισσότερων εφαρμογών είναι δυνατόν. Επίσης ανεβάζουν μεγάλο όγκο φωτογραφικού υλικού, έτσι να ξέρουμε όλοι τι κάνουν κάθε μέρα, πώς και γιατί. Τα προσωπικά μηνύματα και τα μηνύματα τοίχου, όπως και στο MSN, δίνουν και παίρνουν, εδώ όμως μπορείς να δεις περισσότερες αμπελοφιλοσοφίες και χαζά λογοπαίγνια καθώς και κάθε είδους (ΜΑ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ) ομάδες και σελίδες θαυμαστών. Οι λιωμένοι να σημειώσω ότι μάλλον φορούν παρωπίδες όταν χρησιμοποιούν το facebook. (Υπάρχουν εκατοντάδες group με το ίδιο ακριβώς θέμα και όνομα, και αυτό ισχύει για διάφορα θέματα και ονόματα). Τέλος, να σημειώσω ότι και οι πέφτουλες και οι λιωμένοι/λιωμένες αποτελούν βασική απόδειξη της αλλαγής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο, αφού δείχνουν ξεκάθαρα την ανασφάλεια τους και την αδυναμία τους να κάνουν κάτι καλύτερο εκτός facebook και εκτός σύνδεσης...
Α: Είσαι μέσα στο μυαλό μου! Οι πέφτουλες επίσης αρέσκονται στo να κάνουν "Like" σε κάθε χαζο-τράγουδο, χαζο-στάτους(όχι το παγωτό) και καλά για να δείξουν ότι έχουν τα ίδια γούστα με τη χοντρή γκόμενα των ονείρων τους που αν και μπάζο σίγουρα έχει τόνους φωτογραφικού υλικού όπως ανέφερες. Να σημειώσουμε ότι αυτές οι "φωτό" συνήθως, είναι σκοτεινές ή υπερφωτισμένες ώστε να μη φαίνεται η μάπα της ξεκάθαρα και γράφουν μαλακίες με το ΜS Paint όπως "azapouliniZzzZ 4 eveR" (υπολείμματα emo "εμποχών", δε θα πω άλλα)... Τα γκρουπ από την άλλη, εκτός από το ότι υπάρχουν πολλά ολόιδια, ώρες ώρες γράφουν καααάτι πίπες όπως: "Η αγάπη δεν εκφράζεται με λόγια" "Η σιωπή είναι καμιά φορά εκκωφαντική" και άλλες τέτοιες μαλαπέρδες που τις έχουν δει/ακούσει σε κάποιο τραγούδι των αδερφών "Κατσιμηχέσω". Ένα άλλο θέμα όσο αφορά το facebook είναι αυτοί οι βλάκες που στέλνουν τα ηλίθια σπαμ μηνύματα σε στυλ "αν δεν απαντήσεις θα σβηστεί το facebook σου επειδή και καλά τρως χώρο και γίνεται αργό" ή "κάνε join εδώ για να βλέπεις ποιός μπαίνει στο προφίλ σου και κοιτά τις φωτογραφίες σου. ΣΤΑ ΑΡΧΙΔΙΑ ΜΟΥ ΡΕ ΦΙΛΕ! Αν δεν ήθελα να δεις τις φωτογραφίες μου δε θα τις ανέβαζα ή δε θα σε έκανα add! Και σταματήστε επιτέλους να ανεβάζετε βίντεο του μαλάκα του ράπερ του Sanjuro! Και όποιο 12χρονο ξαναδώ να ρωτάει σε ιντερνετικό φόρουμ πόσα εκατοστά χρειάζονται για να ικανοποιήσεις μια γυναίκα θα έρθω από το σπίτι του να του κόψω και τα λίγα που είχε! Άσταδιαλα όλοι σας καμμένοι βλάκες περιπλανώμενοι του διαδικτύου που κάνετε copy paste με το δεξί κλικ και αφήνετε το MSN όλη μέρα στο busy και άμα σας ρωτήσουν τι κάνετε θα πείτε: "Τίποτα...βαρεμάρα."! Αει παένετε απο 'δω! A! Ξέχασα να πω ότι οι φωτογραφίες με ναργιλέδες και καπνούς είναι τουλάχιστον Ε-ΜΕ-ΤΙ-ΚΕΣ.
Μ: Συμφωνώ (και μάλιστα απολύτως) μαζί σου αλλά για να μην γινόμαστε υπερβολικά υποκειμενικοί και φυσικά για να διατηρούμε το επίπεδο, ας αφήσουμε εκτός τις μουσικές προτιμήσεις του καθενός καθώς και τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς, φίλτατε. Άλλωστε η κονιορτοποίηση αποτελεί πρότυπο συζήτησης, με ψυχραιμία και ουσία. Και για να κλείσουμε το όλο θέμα, για να μην επεκταθούμε άσκοπα περαιτέρω, υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο, εκτός facebook, το οποίο ίσως παραλείψαμε?
Α: Έχεις δίκιο ανερχόμενε... Νομίζω τα καλύψαμε όλα για σήμερα δεδομένου οτι το κλασσικό άτομο αυτά κάνει. MSN, facebook, youporn, κακά και νάνι. Να δώσω το σύνθημα της ημέρας?
Μ: Και σε περίπτωση που δεν έχουμε καλύψει, θα μας έρθει η φλασιά και ίσως το καλύψουμε σε ένα Part 2 του παρόντος κειμένου. Ριχ' το, γιατί σε βλέπω, έχεις έμπνευση σήμερα.
Α: "Μισώ τους Ατρόμητους". Τάδε έφη Αλφόνσο!
Μ: Παλιές καλές εποχές. Ζήτω ο Ταρούσα. Και καλό Σαββατοκύριακο στους αγαπητούς αναγνώστες.

Βλέπε και: Σ.Ι.Α.Σ.Α. 2

2 σχόλια:

John είπε...

Αυτά είναι... Η αλλωτρίωση του ατόμου πίσω από μια οθόνη. Δεν έχω ακόμη διαβάσει το part 2 ,και συγχωτήστε με αν κάνω λάθος, αλλά δεν μιλήσατε για τους "μάγκες" του διαδικτίου οι οποίοι πίσω από την προστασία της οθόνης, της ανώνυμίας και της απόστασης 200χλμ βρίζουν τους πάντες και τα πάντα.

MpoMp είπε...

Το αναφέρουμε στο δεύτερο μέρος, στις συνολικές επιδράσεις πάνω στο άτομο. :)